Makale Listesine Dön...
 
Yaz Tatilinde Çocuklar Nasıl Beslenmeli
Yaz tatiliyle birlikte çocuklar daha uzun süre evde zaman geçirirler. Bu nedenle gün içindeki beslenmeleri anne babalar tarafından planlanmalıdır.

Düzenli üç öğün yemelerine dikkat edilmeli. Sabah güne dengeli bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Peynir, yumurta, zeytin, domates, salatalıktan oluşan Türk kahvaltı geleneği son derece sağlıklıdır. Çocuğunuz bunlardan sıkılıyor, farklı seçenekler istiyorsa aynı besinleri farklı şekillerde hazırlayabilirsiniz. Beyaz peynirli tost, kaşar peynirli tost, menemen gibi örnekler zenginleştirilerek çocukların hoşuna gidecek şekilde sunmak kahvaltıyı alışkanlık haline getirmelerinde önemlidir.

Öğün aralarında şekerle hazırlanmış yiyecekler yerine yaz meyvelerinden kavun, karpuz, şeftali tercih edilmelidir.

Sıcak havalarla birlikte çocukların artan sıvı ihtiyacını karşılamak için su içme alışkanlığı kazandırılması gerekir. Birlikte yapılan aktivitelerde çocuklar yaşlarına uygun büyüklükte su mataralarını yanlarında taşıyarak ihtiyaç duyduklarında ertelemeden su içebilmelidirler.

Çocukların tad alma duyuları erişkinlerden çok daha duyarlıdır. Bu nedenle besin seçici olabilirler. Birlikte yapılan açık büfe tatillerde ya da yurt dışı seyahatlerde farklı besinleri seçmelerine izin verilmeli , yeni deneyimler kazanma fırsatları değerlendirilmelidir.

Çocuklarla birlikte, yetişkinlerin de severek yediği yazın gözde tatlısı dondurma doğru seçim yapılırsa oldukça sağlıklıdır. Gerçek dondurma, süt, salep, şeker ve meyve püreleri ile yapılır. Marketlerde satılan bazı ürünler dondurma sanılarak alınır. Paket üzerinde hemen fark edilen‘’ ice cream’’ yazısından başka dikkatle bakıldığında görülebilecek minik harflerle ‘’buzlu yiyecek’’ açıklaması genellikle gözden kaçar. Bunlar su, şeker ve şeker boyaları ile üretilirler. Hamburgercilerde satılan dondurmalar ise kremadır, yağ oranı çok yüksektir. Sağlıklı seçim klasik dondurmalardır.

Evde yapılan kek ve poğaçalarda: Tam buğday unu ile beyaz un yarı yarıya kullanarak besin değeri artırılabilir. Böylece posa, vitamin ve mineral içeriği daha yüksek besinler tüketilmiş olur.

Çocuklara sunulan besinler çeşitli ve küçük porsiyonlarda olmalıdır. Onları iyi besleyerek gelişimlerini desteklerken fazla kalorileri vücutlarında biriktirmelerini de önlemiş oluruz.

Dyt. Süheda İMAMOĞLU
Süheda İMAMOĞLU
Beslenme Uzmanı