x
TR | EN

İlkokul
Araştırmacı
ve Paylaşımcı

Sezin İlkokulunda her çocuğun kendine özgü yeteneğini, kendine ve dünyaya en faydalı olabileceği alanı keşfetmesini ve bu yönde gelişmesini amaçlıyoruz.

Yaşama Hazırlayan İlkokul Deneyimi

İlkokulumuzda özgün ve çok yönlü öğrenim odağı ile tüm öğrencilerimizi bütünsel eğitim bilinci ile yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Okulumuzda öğrenme; yalnızca akademik gelişim ile sınırlı değil, yaşam ile özdeşleşen bir yolculuktur. İlkokul döneminde temellenen yaşam becerileri, çocukların günlük yaşamda karşılaştıkları durumları yönetmelerini, kendilerini tanımalarını, başkalarıyla sağlıklı ilişkiler kurmalarını ve ilerleyen yaşamlarında bağımsız bireyler olmalarını sağlayan temel yetkinlikler arasında yer alıyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor.

  • Temel Düşünme Becerileri
  • Temel Okuryazarlık Becerileri
  • Öz Yönetim Becerileri
  • İlişki Kurma Becerisi
  • Etik ve Ahlaki Gelişim
GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan "gövde beceriler", bireysel yetkinliklerden oluşuyor.

  • Sosyal Farkındalık
  • Uyum ve Esneklik
  • Kültürel ve Küresel Beceriler
KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak "kanat beceriler", güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor.

  • Dijital Vatandaşlık ve Teknoloji Becerileri

Yenilikçi Eğitim Modelleriyle Öğrenme

Yenilikçi Öğrenim Modelleri, geleneksel öğretim yöntemlerinin dışında, teknoloji, dijital araçlar, yapay zekâ, oyunlaştırma, bireyselleştirilmiş öğrenme, proje tabanlı öğrenme benzeri modern yaklaşımları içeren öğrenme biçimlerinden oluşur.

İlkokulda Proje Tabanlı Öğrenme = Keşif + Üretim + İş Birliği + Gerçek Öğrenme

Öğrencilerin evrensel ölçekte, gerçek bir problemi çözmek veya bir ürün ortaya koymak veya bir soruşturmayı tamamlamak için aktif katılım ile birlikte çalıştığı Proje Tabanlı Öğrenme, özellikle ilkokulda, çocukların öğrenmeyi yaşamla ilişkilendirmeleri için etkin bir yaklaşım oluşturur.

Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasından belirlenen proje konularımız arasında;

  • 2. sınıflarla "Sürdürülebilir Tarım"
  • 3. sınıflarla "İklim Eylemi"
  • 4. sınıflarla "Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar? yer alıyor.

Açık hava dersleri öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra yaşam becerilerinin gelişimine katkı sağlıyor.

Açık hava dersleri, öğrencinin zihinsel, bedensel ve duygusal gelişimini aynı anda destekleyen; deneyim, hareket ve çevresel farkındalık odaklı, çağdaş eğitim yaklaşımlarıyla uyumlu bir öğrenme biçimidir. İlkokul döneminde bu tür derslerin düzenli olarak planlanması, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra yaşam becerilerinin gelişimine de katkı sağlar.

Dikkat ve Odaklanma

Özellikle 6-10 yaş aralığındaki çocuklarda dikkat süresi sınırlıdır. Açık hava ortamları, geleneksel sınıf düzenine göre daha fazla uyaran çeşitliliği ve dikkat yenilenmesi sağlar.

Deneyimsel Öğrenme

Amerikalı Filozof ve Eğitimci John Dewey'in deneyim temelli eğitim yaklaşımı doğrultusunda, çocuklar dış mekânda öğrendiklerini doğrudan deneyimleme ve çevresiyle etkileşim kurma fırsatı bulurlar. Bu da, öğrenmenin kalıcılığını ve derinliğini artırır.

Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme

Doğal ortamlar, çocuklara daha esnek, öngörülemeyen, yaratıcı düşünme gerektiren durumlar sunar. Özellikle somut işlemler dönemindeki çocuklar için açık hava etkinlikleri, problem çözme ve neden-sonuç ilişkilerini kavrama becerilerini geliştirir.

İlkokulda disiplinlerarası çalışma, öğrencilerin öğrenmesini bütüncül ve anlamlı hâle getirir.

Disiplinlerarası çalışma, öğrencilerin bilgileri anlamlı bağlamlarda ilişkilendirmesine olanak tanıyarak öğrenmenin kalıcılığını ve yaşamla bağlantısını artırır. Bu yaklaşım, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini desteklerken farklı öğrenme stillerine hitap eder.

Uluslararası gün ve haftalar, çocuklara sadece bilgi vermez; dünyayı anlamayı, değerleri yaşamayı ve sorumluluk almayı öğretir.

Uluslararası alanda önemli tarihlerin takibi, çocukların dünyaya, insana ve ortak değerlere dair farkındalık kazanmasını sağlayan güçlü bir eğitim aracıdır. Bu günler, çocukların hem akademik hem sosyal-duygusal gelişiminde önemli rol oynar. Öğrenci, yaşadığı topluma ve dünyaya duyarlı bir birey hâline gelir.

6 Şapkalı Düşünme Tekniği
Dünya Gıda Günü
Sezin Bostan / Patates Hasadı
Dünya Zeytin Ağacı Günü
Kütüphane Akademisi

İlkokulumuzda benimsediğimiz birey ve süreç odaklı eğitim felsefesi doğrultusunda; öğrencilerin akademik yeterliklerinin yanı sıra yaşam becerilerini de geliştirebildikleri, kendi öğrenme öykülerini yapılandırarak merak duygularını besleyebildikleri ve potansiyellerini özgürce ortaya koyabildikleri bütüncül bir öğrenme ortamı sunmaktayız.

Bu doğrultuda yol haritamızı şu ilkeler şekillendiriyor:

  1. Öğrencilerin kendi öğrenme yolculuklarını tasarlamalarına imkân veren program ve öğretim araçları geliştirmek,
  2. Derslerde verimliliği artırarak öğrenmenin sınıf içinde güçlenmesini sağlamak,
  3. Yaşam becerilerinin öğrenimini, deneyim ve üretime dayalı saha çalışmalarıyla kalıcı hâle getirmek,
  4. Atölye ve laboratuvar çalışmalarında ilgi alanlarını keşfetmelerine ve becerilerini derinleştirmelerine destek olmak,
  5. Akademik kazanımların sosyal duyarlılık ve toplumsal bilince dönüşmesini sağlamak,
  6. Ulusal değerlendirme sistemleri değişse bile öğrencilerin kendi en yüksek potansiyellerine ilerlemelerine rehberlik etmek,
  7. Bireysel farklılık ve ihtiyaçları ders dışı öğrenme olanaklarıyla da desteklemek.

Bu ilkeler doğrultusunda, öğrencilerimize bütüncül ve zengin bir okul yaşantısı sunmayı hedefliyoruz.

    • Çocuğun kendi dilinde okuma ve yazmayı sağlam temellerle öğrenmesi, tüm akademik başarısının temelini oluşturur. Kendi dilini iyi kullanan çocuk, kendini daha rahat ifade eder. Ana dilde okuryazarlık becerileri öğrencilerimizin eğitim hayatı boyunca ona eşlik edecek en değerli beceridir. Öğrencilerimizin bu gelişim süreçlerini Sezin’e özel kurguladığımız Ana Dilde Okuryazarlık programımız ile takip ediyoruz. 

      Çocuğun kendi dilinde okuma ve yazmayı sağlam temellerle öğrenmesi, tüm akademik başarısının temelini oluşturur.

      Kendi dilini iyi kullanan çocuk, kendini daha rahat ifade eder. Ana dilde okuryazarlık becerileri öğrencilerimizin eğitim hayatı boyunca ona eşlik edecek en değerli beceridir. Öğrencilerimizin bu gelişim süreçlerini Sezin’e özel kurguladığımız Ana Dilde Okuryazarlık programımız ile takip ediyoruz.

      El-göz koordinasyonu, kalem kontrolü ve doğru çizgi yapısı gibi motor beceriler desteklenirken, öğrencilerin düşüncelerini yazılı olarak düzenli ve anlamlı şekilde ifade etmeleri hedeflenir.

      Öğrencilerimiz; farklı türlerde metin oluşturma, karakter geliştirme, duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etme, olay akışı oluşturma ve paragraf düzenleme gibi yazınsal becerileri yapılandırılmış etkinliklerle geliştirir.

      Yazma süreci; açık uçlu çalışmalar, görsel uyaranlar, bireysel ve eşli yazma uygulamalarıyla zenginleştirilir.

      Öğrenciler, sözlü anlatım, sahneleme, anlatım sırası ve dili estetik biçimde kullanma gibi beceriler geliştirirler.

      Bir Okumada–Dinlemede–İzlemede Anlama çalışmaları öğrencilerin dinlediklerini, okuduklarını ya da izlediklerini dikkatle takip etme, anlama ve yorumlama becerilerini yapılandırılmış etkinliklerle geliştirirler.

      Öğrencilerimiz; Türk ve dünya masallarını tanıyarak olay örgüsü, karakter ve ana fikir gibi unsurları inceliyor. Masal canlandırma, masal haritası oluşturma, kukla kullanımı gibi etkinliklerin yanı sıra süreci geleneksel oyunlarla zenginleştirerek hayal güçlerini geliştirir ve kültürel farkındalık kazanırlar.

      Öğrenciler hikâye temelli tartışmalarda düşüncelerini gerekçelendirirler, sorgulayıcı değerlendirmeler yaparlar ve farklı bakış açılarını analitik biçimde incelerler. Derslerde öğrencilerin aktif katılımını güçlendirmek için düşünme kartları, kavram nesneleri ve görsel uyaranlar kullanılır.

      Dersin amacı öğrencilerin eleştirel, yaratıcı ve işbirliğine dayalı düşünme becerilerini geliştirmelerini, empati kurmalarını ve düşünceyi temellendirme kültürünü benimsemelerini sağlamaktır.

      P4C eğitimi, öğrencilerimizin zihinsel gelişimini birbirini tamamlayan dört ana eksende destekler. Bu süreçte öğrencilerimiz; fikirleri kanıtlarla sorgulayarak eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir, çok yönlü bir zihinsel yetkinlik kazanırlar.

    • Matematik yapmak değil, matematikle düşünmek!

      Matematiksel düşünme etkinlikleri, çocuklara işlem yapmaktan önce düşünmeyi öğretir. Düşünen çocuk, öğrenen çocuktur. Matematiksel düşünme becerileri; çocukların sadece işlem yapmasını değil, düşünmesini, ilişkilendirmesini, çözüm üretmesini ve akıl yürütmesini sağlayan temel zihinsel süreçlerdir. İlkokulda bu becerileri geliştiren etkinlikler çocukların öğrenme hayatına güçlü bir temel oluşturur. Öğrencilerin yaş özellikleri ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak hazırlanan derslerde, somut materyaller, matematik oyunları ve etkileşimli dijital uygulamalar etkin biçimde kullanılır.

    • Her adımda yaşama hazırlanıyorum.

      Hayat Bilgisi dersi, öğrencilerimizin yaşamla uyum içinde gelişmelerini destekleyen temel bir öğrenme alanıdır. Öğrenciler, kendilerini tanımayı, duygularını ifade etmeyi, çevresini anlamlandırmayı, başkalarıyla saygı ve iş birliği içinde iletişim kurmayı öğrenirler. Öz yönetim, sağlıklı yaşam bilinci, güvenlik, çevre duyarlılığı, farklılıklara saygı ve toplumsal sorumluluk gibi yaşam boyu gerekli olacak beceriler, yaşlarına uygun öğrenme ortamlarında yapılandırılır. Öğrenciler, disiplinlerarası çalışmalar, araştırmalar, saha gezileri, uzman söyleşileri ve proje temelli etkinlikler yoluyla öğrenmelerini günlük yaşamla ilişkilendirir.

      Ben Dünya Vatandaşıyım dersi, öğrencilerin farklı kültürleri tanıyarak evrensel değerlere, kültürel çeşitliliğe ve küresel sorumluluklara yönelik farkındalık kazanmalarını amaçlar.

      Bu derste öğrenciler, farklı ülkeler hakkında araştırmalar yapar; geleneksel yaşam biçimleri, bayraklar, diller, kıtalar ve simgeler üzerinden dünyayı daha yakından tanıma fırsatı bulurlar. Haritalar, görsel materyaller, dijital içerikler, sınıf tartışmaları ve etkileşimli dijital çalışmalarla öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı sağlanır.

      Bu yaklaşımla öğrenciler; yalnızca bilgi edinen değil, empati kurabilen, ortak değerlerde buluşabilen ve hem yaşadığı çevreye hem de dünyaya katkı sunma bilinciyle hareket eden bireyler olarak gelişim gösterirler.

      Yaşam Becerileri dersi, yaşama hazırlayan okul felsefemizden hareketle, öğrencilerimizin okula uyum sağlamalarını, sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemeyi ve onları yalnızca bugünün değil, geleceğin yaşamına da hazırlamayı hedefler.

      Bu derste öğrenciler; değişen koşullara uyum sağlayabilen, duygularını tanıyıp yönetebilen, dayanıklı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak gelişirler. Öğrenme süreçleri; yaparak yaşayarak öğrenme, keşfetme ve eleştirel düşünme ilkeleriyle tasarlanır.

      Öz yönetim, ilişki kurma, yaratıcılık, sosyal farkındalık, uyum ve esneklik gibi temel beceriler sistemli bir şekilde ele alınır. Tüm bu kazanımlar sayesinde öğrencilerimiz, özgüveni yüksek, empati yeteneği gelişmiş, sosyal yönden güçlü ve geleceğe umutla bakan bireyler olarak gelişim yolculuklarına sağlam bir temel atarlar.

    • Sosyal Bilgiler dersimizde, öğrencilerin toplumsal, kültürel, çevresel ve bireysel farkındalıklarını geliştirmeyi ve araştırma, sorgulama ve problem çözme becerilerini desteklemeyi hedefleyen çağdaş bir öğretim yaklaşımı benimsenir. Akademik projeler kapsamında “Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar” gibi güncel temalar üzerinden yapılan araştırmalarla, çocukların yaşadıkları çevreye duyarlı bireyler olarak gelişmeleri desteklenir. 

      4. sınıf seviyesinde verilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerimizde; MEB kazanımları doğrultusunda öğrencilerimizin milli ve manevi değerleri tanımaları, “iyi insan” ve “sorumlu vatandaş” olma bilincini geliştirmeleri hedeflenir.

      Dersimizin temel amacı; öğrencilerimize sevgi, saygı, dürüstlük, adalet ve hoşgörü gibi evrensel ahlaki değerleri kazandırmaktır.

      4. sınıf seviyesinde verilen Trafik Güvenliği dersimiz; öğrencilerimizin çevrelerindeki riskleri doğru analiz etmelerini ve güvenli yaşam bilincini bir refleks haline getirmelerini hedefleyen temel bir programdır.

      Çocuklarımızın trafikteki rollerini (yaya ve yolcu olarak) kavramaları, her iki durumda da sorumlu davranmalarını sağlar. Bu derste öğrencilerimiz trafik levhalarını ve kurallarını öğrenmenin yanısıra, kuralların arkasındaki "neden" sorusuna odaklanarak, can güvenliğinin önceliğini algılarlar.

      4. sınıf seviyesinde verilen İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi; öğrencilerimizin aktif ve sorumlu birer vatandaş olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlayan temel bir derstir.

      Çocuklarımız hem kendi haklarını savunma hem de başkalarının haklarına saygı duyma bilincini edinirler. Program kapsamında, demokrasi sadece bir yönetim biçimi olarak değil, bir "birlikte yaşama kültürü" olarak ele alınır.

    • Fen okuryazarlığı, ders kitabı bilgisinin ötesinde bilimi günlük yaşamla ilişkilendirebilme becerisidir. Yaşam okulu yaklaşımımızda bilim eğitimi; yaş düzeyine uygun deneylerle merak uyandıran, keşfetmeye dayalı ve aktif katılımı esas alan bir şekilde kurgulanır. Öğrencilerimiz doğa gezileri, bahçe çalışmaları ve laboratuvar etkinlikleriyle bilimsel süreçleri bizzat deneyimler.

      1. ve 2. sınıflara yönelik Bilim Dünyasına Giriş derslerimiz, öğrencilerin doğal meraklarını bilimsel bir disiplinle buluşturan deneyim temelli bir programdır. Hedefimiz, bilgiyi pasif olarak alan değil; doğayı, olayları ve süreçleri sorgulayan “küçük bilim insanları” yetiştirmektir.

      Yaş düzeyine uygun deneylerle öğrenciler; gözlem yapma, veri toplama, neden–sonuç ilişkisi kurma, tahmin etme, ölçme ve sonuç kaydetme gibi temel bilimsel süreç becerilerini aktif şekilde geliştirir. Dersler çoğunlukla laboratuvar ortamında yürütülse de sık sık bahçeye taşınarak öğrencilerin doğayı dokunarak, keşfederek ve deneyimleyerek ekolojik farkındalık kazanmaları desteklenir.

      3. ve 4. sınıflardaki Bilim Dünyası derslerimiz, öğrencilerin bilimsel meraklarını akademik bir disiplinle buluşturdukları ileri seviye bir programdır.

      Fen bilimleri müfredatıyla eş zamanlı ilerleyen bu derslerde amaç, teorik bilgilerin deney ve gözlem yoluyla keşfedilmesini sağlamaktır.

    • Sürdürülebilir çalışmalarla çevre bilincimi geliştiriyorum.

      Okulumuzda Eko Okul Programı kapsamında öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle düzenli çalışmalar yürüterek çevre bilincini güçlendirmeye ve sürdürülebilir bir okul kültürü oluşturmaya önem veriyoruz. Her yaş seviyesinde disiplinler arası etkinlikler planlayarak çevre dostu alışkanlıkları günlük yaşantımıza entegre ediyor, topluluğumuzun aktif katılımını destekliyoruz. Uluslararası saygınlığa sahip Yeşil Bayrak Ödülü’nü 10 yıldır aralıksız alan okulumuz, çevreye duyarlı kimliğini güçlü bir şekilde ortaya koyuyor.

    • İngilizce programı, öğrencilerimizin merak eden, kendine güvenen ve kültürler arası düşünebilen bireyler olarak gelişimini desteklemek için tasarlanmıştır. Evrensel değerlere dayanan programımız, dil öğreniminin yanı sıra öğrencilerin fikirlerini ifade etme, birlikte çalışma ve yaratıcı düşünme gibi gerçek yaşam becerilerinin gelişimini hedefler.

      Okulumuzda yabancı dil öğretimi, öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) uygun şekilde, İngilizce dilinde Temel Kullanıcı (A1-A2) seviyelerine ulaştırmayı amaçlayan bir müfredatla sunulur. Yerli ve yabancı öğretmenlerinin rehberliğinde hazırlanan programımız, sınıf dışı zenginleştirilmiş etkinlikler, dünya çapında onaylanmış dijital kaynaklar, disiplinler arası projeler ve iş birlikleri sayesinde öğrencilerimizin dünyaya bakışını geliştirir.

    • Dijital Vatandaşlık ve Teknoloji Becerileri, öğrencilerimizin teknolojiyle güvenli, bilinçli ve üretken bir ilişki kurmasını amaçlayan temel programlardan oluşur. 1.-4. sınıf aralığında verilen dersler, öğrencilerimizin teknolojiyi sadece kullanan değil, ona yön veren bireyler olmalarını sağlayan, üretim odaklı ve kapsamlı dersler içerir.

      Dijital Farkındalık dersi, 1. ve 2. sınıf öğrencilerimizin farkındalık kazanarak pasif teknoloji kullanıcıları olmaktan çıkıp, teknolojiyi bir ifade ve üretim alanına çeviren dijital yaratıcılara dönüşmelerini hedefler.

      Ders kapsamında yapay zekâya temel düzeyde yer verilerek; 1. sınıfta “Yapay zekâ nedir, nasıl öğrenir?” sorularına yanıt aranır, 2. sınıfta ise makine öğrenmesi ve yapay zekânın çalışma prensiplerine yönelik farkındalık yaşa uygun etkinliklerle desteklenir.

      Dijital Üretim dersi; öğrencilerimizin teknolojiyi tasarlayan, dönüştüren ve üreten bireyler hâline gelmelerini destekleyen kapsamlı bir öğrenme sürecinden oluşur.

      Öğrencilerimiz bu derste, algoritma mantığından 3D tasarıma, oyun geliştirmeden yapay zekaya kadar dijital dünyanın içine girerler. Scratch, Kodris, Code.org, Tinkercad, Canva ve Root Robot gibi araçları kullanarak kendi oyunlarını, hikâyelerini, sunumlarını ve 3D modellerini tasarlarlar.

    • Özel Sezin Okulu ilkokulunda ölçme ve değerlendirme, öğrencilerimizin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimini çok yönlü izleyen bütüncül bir anlayışla yürütülür. Okuma, yazma, matematik ve disiplinler arası beceriler; performans görevleri, rubrikler ve gözlem çalışmalarıyla düzenli olarak takip edilir. Bu süreç, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma düzeyini görmemizi ve gelişimlerini somut verilerle desteklememizi sağlar. Öğretmenlerimiz bireysel özelliklere göre açıklayıcı geri bildirim verir; sonuçların velilerle şeffaf biçimde paylaşılması ise öğrenmenin ev ve okul arasında tutarlı şekilde sürdürülmesine katkı sağlar.
    • Günümüzde eğitim, yalnızca akademik bilgi aktarımı ile sınırlı değildir. Okulumuz, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla desteklemeyi; onları sağlıklı, üretken ve topluma katkı sunan bireyler olarak yetiştirmeyi hedefler. Bu hedef doğrultusunda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi; öğrencilerin gelişim süreçlerini takip eder, ihtiyaçlarını belirler, yaşadıkları güçlüklerde destek olur ve okulun tüm paydaşlarıyla işbirliği içinde çalışarak önleyici, gelişimsel ve yönlendirici rehberlik hizmetleri yürütür.

      Öğrencilerin sosyal, duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla yaş gruplarına uygun olarak hazırlanan sınıf içi rehberlik etkinlikleri planlanır. Bu etkinliklerde; duygu tanıma ve ifade etme, sağlıklı iletişim kurma, empati geliştirme, çatışma çözme ve problem çözme gibi beceriler interaktif yöntemlerle ele alınır.

      Uyum programları, bireysel öğrenci görüşmeleri yıl boyunca sistemli biçimde yürütülür.

      Aile-okul işbirliğini güçlendirmek amacıyla yıl boyunca ebeveynlere yönelik bilgilendirici seminerler, gelişimsel bültenler, bireysel veli görüşmeleri ve ihtiyaçlara göre planlanan rehberlik çalışmaları yürütülmektedir.

    • Kütüphanelerimiz, okulumuzdaki araştırma ve okuma kültürünün merkezinde yer alır. Ana sınıfı–ilkokul ve ortaokul–lise kademelerine özel olarak yapılandırılmış, toplam 19.000 kaynağa sahip iki kütüphanemiz bulunmaktadır. Sezinde kütüphane çalışmaları, hem öğrencilerin öğrenme deneyimini zenginleştirmeyi hem de tüm okul topluluğunda okuma kültürünü canlı tutmayı hedefler. Fiziksel olanakları ve kütüphane sorumlularımızın çalışmalarıyla öğrencilerimizin araştırma, bilgiyi sentezleme ve etik kullanım becerileri desteklenir.

      Ana Sınıfı–İlkokul Kütüphanemiz, öğrencilerin kitaplarla sağlam bir bağ kurmasını, güvenilir bilgiye ulaşmasını ve yaşam boyu öğrenen bireyler olarak gelişmesini destekleyen bir öğrenme merkezidir.

      Okuma kültürünü, bilgi okuryazarlığını ve araştırma becerilerini güçlendirmeyi amaçlayan bir program yürütülür. Nitelikli çocuk edebiyatı eserleri, çoklu okuryazarlık yaklaşımı ve yenilikçi öğrenme ortamlarıyla kütüphanemiz; öğrencilerin merakını besleyen, sanatla iç içe zengin bir öğrenme deneyimi sunar.

      Kütüphanemizde; çoklu okuryazarlık yaklaşımı doğrultusunda, İngilizce öğretmenleri rehberliğinde haftada bir ders saati süresince “İngilizce Kitap Okuma Saatleri” gerçekleştirilir.

      Bu derslerde öğrencilerimiz:

      • Yabancı dilde kitap okuma kültürü ve alışkanlığı kazanır,
      • Nitelikli resimli kitaplar aracılığıyla kelime dağarcıklarını zenginleştirir ve sorgulama becerilerini geliştirir,
      • Kitaplar üzerinden dil ve kültürlerarası farkındalık edinir.

      Okulun yabancı dil programıyla bütünleşik yürütülen bu saatler, öğrencilerimizin kitaplar aracılığıyla doğal dil edinim süreçlerini destekler.

      Kütüphanemizde uygulanan “Kitap Arkadaşım” dersleri, öğrencilerimizin okuma kültürüyle erken ve doğru bir zeminde tanışmasını hedefleyen özel bir programdır. Bu kapsamda öğrencilerimiz, 1. sınıfın ikinci döneminden itibaren kütüphaneden ödünç kitap alma sürecine dahil olur.

      Bu derste:

      • Nitelikli resimli kitaplar aracılığıyla, Türkçe dersi üniteleriyle disiplinler arası bir bağ kurularak; okuma sevgisi, dil gelişimi ve yaratıcı düşünme becerileri desteklenir.
      • Masallar, yazar-çizer tanıma çalışmaları ve erken okuryazarlık etkinlikleri uygulanır.
      • Öğrencilerimiz; dinleme, anlama, görsel okuma, tahmin etme ve kitaplar üzerinden kendini ifade etme becerilerini geliştirir.
      • Yazar buluşmaları, yaratıcı drama ve oyun temelli çalışmalarla okuma deneyimi, yaşayan bir sürece dönüştürülür.

      Kütüphane Akademisi, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirmelerini, dijital dünyada bilinçli kullanıcı olmalarını ve güvenilir bilgiye ulaşmayı öğrenmelerini sağlayan çok yönlü bir programdır.

      Program, öğrencilerin hem akademik hem dijital yaşamlarında ihtiyaç duyacakları bilgi becerilerini sistemli biçimde kazanmalarına imkân tanır.

      Bu derste:

      • Bilgi Okuryazarlığı ve Akademik Dürüstlük: Bilgiye erişim, dijital okuryazarlık ve etik kaynak kullanımı.
      • Araştırma Süreçleri: Bilginin doğruluğu, güvenilir kaynak seçimi, veri tabanı tarama ve alıntılama gibi adımlar.
      • Disiplinler Arası Yaklaşım: Sürdürülebilirlik, kültürlerarası farkındalık ve çizgi roman okuryazarlığı temaları.
      • Proje Tabanlı Öğrenme: Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini destekleyen proje çalışmaları.
    • Beden Eğitimi ve Spor Bölümü olarak temel amacımız; öğrencilerimizin bilişsel, duyusal ve psikomotor gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla desteklemektir. Bireysel farklılıkları gözeten programımızla, öğrencilerimize "Fiziksel Okuryazarlık" bilinci kazandırmak ve sporu bir yaşam kültürü haline getirmeleri hedeflenir.

      Öğrencilerimizin jimnastik, denge, esneklik, el-göz koordinasyonu ve nesne kontrolü gibi temel motor becerileri geliştirilir.

      Grup çalışmalarıyla sosyal beceriler güçlendirilirken; yüzme, voleybol, basketbol, futbol ve raket sporlarının teknik temelleri atılır.

    • Sanat atölyeleriyle kendimi keşfediyorum.

      Özel Sezin Okulunda Görsel Sanatlar eğitimi; öğrencilerimizin sanatı sadece bir ders olarak değil, hayatı anlama ve yorumlama biçimi olarak görmelerini hedefler. Öğrenme programımız, çağdaş eğitim yaklaşımıyla uyumlu olarak; araştıran, üreten, eleştirel düşünen ve estetik algısı yüksek bireyler yetiştirmek üzerine kurgulanmıştır. Kolaj, baskı, seramik, mozaik gibi farklı tekniklerin deneyimlendiği zengin atölye ortamlarımızda; sanat tarihi, kültürlerarası etkileşim ve disiplinler arası çalışmalar, öğrenme sürecine bütünsel bir biçimde entegre edilir.

      Proje kapsamında her sınıf seviyesinde öğrencilerimiz, bir Türk ve bir yabancı sanatçıyı derinlemesine tanır. Sanatçıların eserlerini inceleyen ve bu eserlerden ilham alarak kendi özgün yorumlarını üreten öğrencilerimiz; eser okuma becerisi kazanır, sanatçı bakış açısını içselleştirir ve farklı kültürlerin sanat anlayışlarını keşfeder.

      Erken yaşta sanat farkındalığı oluşturmak amacıyla, "Müze Bilinci Çalışmaları" gerçekleştirilir. Bu süreçte öğrencilerimiz; müzenin ne olduğu, müzede nasıl davranılması gerektiği ve kültürel mirasın önemi üzerine temel kazanımlar edinerek müze okuryazarlığına ilk adımlarını atarlar.

      Sanatsal yeteneği ve ilgisi yüksek öğrencilerimizi desteklemek amacıyla, yılın belirlenen dönemlerinde veli katılımına açık "Kişisel Resim Sergileri" düzenlenir. Bu sergiler, öğrencilerimizin bireysel üretimlerinin görünür kılınmasını sağlarken; onlara özgüven kazandırır ve sanatsal kimliklerini okul topluluğuyla paylaşmaları için güçlü bir alan sunar.

      Sezin’de sanat atölyelerden taşar. Öğrencilerimizin bireysel çalışmaları, sınıf içi alanlarda ve okul koridorlarında yıl boyunca sergilenir. Bu yaşayan sergi alanları, öğrencilerimizin motivasyonunu artırırken okul genelinde ortak bir sanat kültürü solunmasını sağlar.

      İlgi ve yeteneklerini derinleştirmek isteyen öğrencilerimiz için öğle aralarında "Sanat Atölyesi" çalışmaları düzenlenir. Öğrencilerimiz bu zaman diliminde; özgün eserler üretme, farklı teknikleri deneme ve bireysel yaratıcı süreçlerini özgürce geliştirme fırsatı bulurlar.

    • Müzikle Gelişen Öğrenme Yolculuğu

      Müzik eğitimi, öğrencilerimizin müziğin evrensel diliyle  tanışmasını, ritim duygusunu geliştirmesini ve kendilerine özgü sanatsal ifade biçimlerini keşfetmesini sağlar. Öğrenme programımız; dinleyen, uygulayan, yaratan ve yorumlayan bireyler yetiştirme hedefiyle kurgulanmıştır. Derslerimizde temel müzik bilgisi, solfej, ritim atölyeleri ve enstrüman uygulamaları gibi farklı teknikler harmanlanarak zengin ve çok yönlü bir öğrenme ortamı sunulur.

      Ana sınıfından itibaren tüm kademelerde uygulanan bu projeyle, öğrencilerimiz klasik ve çağdaş dönem bestecilerini tanır, hayat hikayelerini ve eserlerini inceler.

      Öğrencilerimiz farklı müzik aletlerini, ses renklerini ve orkestradaki rollerini bu proje kapsamında interaktif şekilde öğrenirler.

      Öğrencilerimizin müziği sadece sınıfta değil, hayatın içinde de paylaşmalarını önemsiyoruz.

      Teneffüs Dinletileri
      Her seviyeden enstrüman çalan öğrencilerimizi, teneffüslerde düzenlediğimiz mini konserlerle sahnede olmaya ve arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik ediyoruz.

      Özel Gün Konserleri
      Yıl boyunca önemli gün ve haftalarda gerçekleştirdiğimiz konserlerle, öğrencilerimiz sahne heyecanını ve kolektif bir eserin parçası olma gururunu yaşarlar.


Akademik Çalışmalarımızdan Bir Seçki

Ben Dünya Vatandaşıyım
Bilim Dünyası Dersi
Masal ve Geleneksel Oyun
Yaşam Becerileri
Matematiksel Düşünme Becerileri
Kedi Müzesi

İlgi alanlarımı keşfediyor, yeni beceriler öğreniyorum.

İlkokulda gerçekleştirdiğimiz Tasarım ve Beceri Atölyeleri (TBA) çalışmalarında öğrencilerimiz, bildikleri ya da ilk defa deneyimlemek istedikleri alanlarda beceriler edinirken ilgi ve yeteneklerini keşfetme imkanı bulurlar. Öğrencilerimiz 1. sınıftan itibaren katıldıkları TBA çalışmalarında:

  • Her dönem farklı bir ilgi ve beceri alanını deneyimlerler.
  • Müfredat ötesi bir yaklaşımla kendilerini özgürce ifade etme fırsatı bulurlar.
  • Farklı sınıflardan öğrencilerle merak ettiklerini keşfetmenin, yeni arkadaşlıklar edinmenin ve yeni şeyler denemenin keyfini yaşarlar.

Tasarım ve Beceri Atölyelerimiz dört temel başlık altında toplanır:

      1. e2 Genç Mühendisler
      2. Lego Robot Kulübü
      3. Robotik Kodlama
      4. Kodu Game Club
      5. Robotik ve Kodlama
      6. Maker ve Merak Kulübü
      7. Meraklı Çocuklar Kulübü
      8. Mind Lab Atölyesi
      9. Tinkering Atölyesi
      10. STEM Atölyesi
      11. 3D Tasarım Atölyesi
      1. Arts and Crafts Workshop
      2. Boncuk Dokuma Atölyesi
      3. Çılgın Şapkalar Atölyesi
      4. Dans Atölyesi
      5. Drama Atölyesi
      6. El Örgüleri Atölyesi
      7. Keçe Atölyesi
      8. Kıyafet Tasarlama Atölyesi
      9. Pyssla Atölyesi
      10. Punch Atölyesi
      11. Quilling Atölyesi
      12. Seramik Atölyesi
      13. Ukulele Atölyesi
      14. Yaratıcı Eller Atölyesi
         
      1. Badminton Atölyesi
      2. Basketbol Atölyesi
      3. Doğa Sporları ve Tırmanış Atölyesi
      4. Futbol Atölyesi
      5. Healthy Eating Workshop
      6. Okulda Oyun
      7. Tırmanış Atölyesi
      8. Voleybol Atölyesi
      1. Ellerimle Anlatıyorum (Türk İşaret Dili)
      2. Asian Culture Club
      3. English Film Club
      4. Art Around the World
      5. Games Around The World
      6. The Comic Factory
      7. Photonovella Club
      8. Karikatür Atölyesi
      9. World Tour Club
      10. Yaratıcı Yazarlık Atölyesi
         

Drama Takımı
Discovery Scientist
Model Uçak Kulübü
Yemek ve Pasta Kulübü
Just Dance Kulübü
Kodlama Atölyesi
Young Engineers Atölyesi
Eco Warriors Kulübü

Sezinde öğrencilerimiz küçük yaştan itibaren “Geleceğe nasıl katkıda bulunabilirim?” sorusu üzerine kafa yormaya başlar ve yetişkin rolü üstlenecekleri zamanlar için önemli bir duruş kazanırlar. 

Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen ilkokul öğrencilerimiz, hayata geçirdikleri projeler ile;

  1. Ürettikleri akılcı çözümleri sürdürülebilir kılarak ve paylaşarak diğer bireylerin de çeşitli alanlarda duyarlılık geliştirmesine katkıda bulunurlar.
  2. Sosyal sorumlulukla ilgili temel kavramları özümser, sivil toplum kuruluşlarını tanır ve farklılıklarla zenginleşmeyi öğrenirler.
  3. Hem diğer canlılara hem de kendi hayatlarına dokunan projeler ile bir bütünün parçası olarak ne kadar çok şey yapabileceklerini keşfederler.

İlkokul öğrencilerimiz üç temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:

    • Öğrencilerimiz farklı kurum içi organizasyonlarda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparlar. Okulumuzda geleneksel olarak düzenlediğimiz kermeslerde, dönem boyunca kulüp çalışmalarında ürettikleri ürünleri bağışa dönüştürerek STK’lara destek olurlar. 
    • Okul ortaklıkları kapsamında farklı yaş gruplarıyla birlikte yabancı dil, dans, resim gibi alanlarda eğitsel faaliyetlere katılan ilkokul öğrencilerimiz, okulumuzda gerçekleştirdikleri gösterileri ve beceri atölyelerini kardeş okullarımızda da uygulama ve paylaşma fırsatı bulurlar.
    • Plastik kullanımının azaltılması, elektrik ve su kullanımına dikkat edilmesi üzerine bilinçlendirme çalışmaları yapan öğrencilerimiz, aynı zamanda hayvanların korunma ve barınma ihtiyacını karşılayan çeşitli projeler de geliştirirler. Hayvan haklarını savunmayı bir yaşam felsefesi olarak benimseyerek hayvanat bahçelerine, hayvanlı sirklere ve yunus parklarına neden gidilmemesi gerektiğini vurgulayan etkinlikler düzenlerler.
Sezin Square
Bilim Haftası
Sevim Bakan Gülmez
Okul Müdürü
Dilek Albayrak
İdari Müdür Yardımcısı

H. Fulya Temiz
Akademik Müdür Yardımcısı
İrem Akter Kandil
İdari Müdür Yardımcısı

İdari Destek Birimleri
Hilal Bilgi
Veli İletişim Yöneticisi
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213
Burcu Ellidokuzoğlu
Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
burcuellidokuzoglu@sezin.k12.tr
Dahili No: 198


  1. Öğrendiklerini günlük yaşamına entegre eder.

  2. Kendisini akademik, sosyal-duygusal ve kültürel alanlarda geliştirmeye isteklidir.

  3. Yaşadığı gezegende yalnız olmadığını bilir; küresel farkındalığa sahiptir.

  4. Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı platformlarda, Türkçe ve İngilizce olarak ifade eder.

  5. Yakın çevresine örnek olabilecek nitelikte davranışlar sergiler. 

İLKOKUL
Araştırmacı
ve Paylaşımcı
İlkokul
01
Eğitim Felsefesi
Sezin İlkokulunda her çocuğun kendine özgü yeteneğini, kendine ve dünyaya en faydalı olabileceği alanı keşfetmesini ve bu yönde gelişmesini amaçlıyoruz.

lkokulumuzda özgün ve çok yönlü öğrenim odağı ile tüm öğrencilerimizi bütünsel eğitim bilinci ile yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Okulumuzda öğrenme; yalnızca akademik gelişim ile sınırlı değil, yaşam ile özdeşleşen bir yolculuktur. İlkokul döneminde temellenen yaşam becerileri, çocukların günlük yaşamda karşılaştıkları durumları yönetmelerini, kendilerini tanımalarını, başkalarıyla sağlıklı ilişkiler kurmalarını ve ilerleyen yaşamlarında bağımsız bireyler olmalarını sağlayan temel yetkinlikler arasında yer alıyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor.

  • Temel Düşünme Becerileri
  • Temel Okuryazarlık Becerileri
  • Öz Yönetim Becerileri
  • İlişki Kurma Becerisi
  • Etik ve Ahlaki Gelişim
GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan ?gövde beceriler?, bireysel yetkinliklerden oluşuyor.

  • Sosyal Farkındalık
  • Uyum ve Esneklik
  • Kültürel ve Küresel Beceriler
KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak ?kanat beceriler?, güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor.

  • Dijital Vatandaşlık ve Teknoloji Becerileri

Yenilikçi Eğitim Modelleriyle Öğrenme

Yenilikçi Öğrenim Modelleri, geleneksel öğretim yöntemlerinin dışında, teknoloji, dijital araçlar, yapay zekâ, oyunlaştırma, bireyselleştirilmiş öğrenme, proje tabanlı öğrenme benzeri modern yaklaşımları içeren öğrenme biçimlerinden oluşur.

İlkokulda Proje Tabanlı Öğrenme = Keşif + Üretim + İş Birliği + Gerçek Öğrenme

Öğrencilerin evrensel ölçekte, gerçek bir problemi çözmek veya bir ürün ortaya koymak veya bir soruşturmayı tamamlamak için aktif katılım ile birlikte çalıştığı Proje Tabanlı Öğrenme, özellikle ilkokulda, çocukların öğrenmeyi yaşamla ilişkilendirmeleri için etkin bir yaklaşım oluşturur.

Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasından belirlenen proje konularımız arasında;

  • 2. sınıflarla ?Sürdürülebilir Tarım?
  • 3. sınıflarla ?İklim Eylemi?
  • 4. sınıflarla ?Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar? yer alıyor.

Açık hava dersleri öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra yaşam becerilerinin gelişimine katkı sağlıyor.

Açık hava dersleri, öğrencinin zihinsel, bedensel ve duygusal gelişimini aynı anda destekleyen; deneyim, hareket ve çevresel farkındalık odaklı, çağdaş eğitim yaklaşımlarıyla uyumlu bir öğrenme biçimidir. İlkokul döneminde bu tür derslerin düzenli olarak planlanması, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra yaşam becerilerinin gelişimine de katkı sağlar.

Dikkat ve Odaklanma

Özellikle 6?10 yaş aralığındaki çocuklarda dikkat süresi sınırlıdır. Açık hava ortamları, geleneksel sınıf düzenine göre daha fazla uyaran çeşitliliği ve dikkat yenilenmesi sağlar.

Deneyimsel Öğrenme

Amerikalı Filozof ve Eğitimci John Dewey'in deneyim temelli eğitim yaklaşımı doğrultusunda, çocuklar dış mekânda öğrendiklerini doğrudan deneyimleme ve çevresiyle etkileşim kurma fırsatı bulurlar. Bu da, öğrenmenin kalıcılığını ve derinliğini artırır.

Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme

Doğal ortamlar, çocuklara daha esnek, öngörülemeyen, yaratıcı düşünme gerektiren durumlar sunar. Özellikle somut işlemler dönemindeki çocuklar için açık hava etkinlikleri, problem çözme ve neden-sonuç ilişkilerini kavrama becerilerini geliştirir.

İlkokulda disiplinlerarası çalışma, öğrencilerin öğrenmesini bütüncül ve anlamlı hâle getirir.

Disiplinlerarası çalışma, öğrencilerin bilgileri anlamlı bağlamlarda ilişkilendirmesine olanak tanıyarak öğrenmenin kalıcılığını ve yaşamla bağlantısını artırır. Bu yaklaşım, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini desteklerken farklı öğrenme stillerine hitap eder.

Uluslararası gün ve haftalar, çocuklara sadece bilgi vermez; dünyayı anlamayı, değerleri yaşamayı ve sorumluluk almayı öğretir.

Uluslararası alanda önemli tarihlerin takibi, çocukların dünyaya, insana ve ortak değerlere dair farkındalık kazanmasını sağlayan güçlü bir eğitim aracıdır. Bu günler, çocukların hem akademik hem sosyal-duygusal gelişiminde önemli rol oynar. Öğrenci, yaşadığı topluma ve dünyaya duyarlı bir birey hâline gelir.

02
Akademik

İlkokulumuzda benimsediğimiz birey ve süreç odaklı eğitim felsefesi doğrultusunda; öğrencilerin akademik yeterliklerinin yanı sıra yaşam becerilerini de geliştirebildikleri, kendi öğrenme öykülerini yapılandırarak merak duygularını besleyebildikleri ve potansiyellerini özgürce ortaya koyabildikleri bütüncül bir öğrenme ortamı sunmaktayız.

Bu doğrultuda yol haritamızı şu ilkeler şekillendiriyor:

  1. Öğrencilerin kendi öğrenme yolculuklarını tasarlamalarına imkân veren program ve öğretim araçları geliştirmek,
  2. Derslerde verimliliği artırarak öğrenmenin sınıf içinde güçlenmesini sağlamak,
  3. Yaşam becerilerinin öğrenimini, deneyim ve üretime dayalı saha çalışmalarıyla kalıcı hâle getirmek,
  4. Atölye ve laboratuvar çalışmalarında ilgi alanlarını keşfetmelerine ve becerilerini derinleştirmelerine destek olmak,
  5. Akademik kazanımların sosyal duyarlılık ve toplumsal bilince dönüşmesini sağlamak,
  6. Ulusal değerlendirme sistemleri değişse bile öğrencilerin kendi en yüksek potansiyellerine ilerlemelerine rehberlik etmek,
  7. Bireysel farklılık ve ihtiyaçları ders dışı öğrenme olanaklarıyla da desteklemek.

Bu ilkeler doğrultusunda, öğrencilerimize bütüncül ve zengin bir okul yaşantısı sunmayı hedefliyoruz.

    • Çocuğun kendi dilinde okuma ve yazmayı sağlam temellerle öğrenmesi, tüm akademik başarısının temelini oluşturur. Kendi dilini iyi kullanan çocuk, kendini daha rahat ifade eder. Ana dilde okuryazarlık becerileri öğrencilerimizin eğitim hayatı boyunca ona eşlik edecek en değerli beceridir. Öğrencilerimizin bu gelişim süreçlerini Sezin’e özel kurguladığımız Ana Dilde Okuryazarlık programımız ile takip ediyoruz. 

      Çocuğun kendi dilinde okuma ve yazmayı sağlam temellerle öğrenmesi, tüm akademik başarısının temelini oluşturur.

      Kendi dilini iyi kullanan çocuk, kendini daha rahat ifade eder. Ana dilde okuryazarlık becerileri öğrencilerimizin eğitim hayatı boyunca ona eşlik edecek en değerli beceridir. Öğrencilerimizin bu gelişim süreçlerini Sezin’e özel kurguladığımız Ana Dilde Okuryazarlık programımız ile takip ediyoruz.

      El-göz koordinasyonu, kalem kontrolü ve doğru çizgi yapısı gibi motor beceriler desteklenirken, öğrencilerin düşüncelerini yazılı olarak düzenli ve anlamlı şekilde ifade etmeleri hedeflenir.

      Öğrencilerimiz; farklı türlerde metin oluşturma, karakter geliştirme, duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etme, olay akışı oluşturma ve paragraf düzenleme gibi yazınsal becerileri yapılandırılmış etkinliklerle geliştirir.

      Yazma süreci; açık uçlu çalışmalar, görsel uyaranlar, bireysel ve eşli yazma uygulamalarıyla zenginleştirilir.

      Öğrenciler, sözlü anlatım, sahneleme, anlatım sırası ve dili estetik biçimde kullanma gibi beceriler geliştirirler.

      Bir Okumada–Dinlemede–İzlemede Anlama çalışmaları öğrencilerin dinlediklerini, okuduklarını ya da izlediklerini dikkatle takip etme, anlama ve yorumlama becerilerini yapılandırılmış etkinliklerle geliştirirler.

      Öğrencilerimiz; Türk ve dünya masallarını tanıyarak olay örgüsü, karakter ve ana fikir gibi unsurları inceliyor. Masal canlandırma, masal haritası oluşturma, kukla kullanımı gibi etkinliklerin yanı sıra süreci geleneksel oyunlarla zenginleştirerek hayal güçlerini geliştirir ve kültürel farkındalık kazanırlar.

      Öğrenciler hikâye temelli tartışmalarda düşüncelerini gerekçelendirirler, sorgulayıcı değerlendirmeler yaparlar ve farklı bakış açılarını analitik biçimde incelerler. Derslerde öğrencilerin aktif katılımını güçlendirmek için düşünme kartları, kavram nesneleri ve görsel uyaranlar kullanılır.

      Dersin amacı öğrencilerin eleştirel, yaratıcı ve işbirliğine dayalı düşünme becerilerini geliştirmelerini, empati kurmalarını ve düşünceyi temellendirme kültürünü benimsemelerini sağlamaktır.

      P4C eğitimi, öğrencilerimizin zihinsel gelişimini birbirini tamamlayan dört ana eksende destekler. Bu süreçte öğrencilerimiz; fikirleri kanıtlarla sorgulayarak eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir, çok yönlü bir zihinsel yetkinlik kazanırlar.

    • Matematik yapmak değil, matematikle düşünmek!

      Matematiksel düşünme etkinlikleri, çocuklara işlem yapmaktan önce düşünmeyi öğretir. Düşünen çocuk, öğrenen çocuktur. Matematiksel düşünme becerileri; çocukların sadece işlem yapmasını değil, düşünmesini, ilişkilendirmesini, çözüm üretmesini ve akıl yürütmesini sağlayan temel zihinsel süreçlerdir. İlkokulda bu becerileri geliştiren etkinlikler çocukların öğrenme hayatına güçlü bir temel oluşturur. Öğrencilerin yaş özellikleri ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak hazırlanan derslerde, somut materyaller, matematik oyunları ve etkileşimli dijital uygulamalar etkin biçimde kullanılır.

    • Her adımda yaşama hazırlanıyorum.

      Hayat Bilgisi dersi, öğrencilerimizin yaşamla uyum içinde gelişmelerini destekleyen temel bir öğrenme alanıdır. Öğrenciler, kendilerini tanımayı, duygularını ifade etmeyi, çevresini anlamlandırmayı, başkalarıyla saygı ve iş birliği içinde iletişim kurmayı öğrenirler. Öz yönetim, sağlıklı yaşam bilinci, güvenlik, çevre duyarlılığı, farklılıklara saygı ve toplumsal sorumluluk gibi yaşam boyu gerekli olacak beceriler, yaşlarına uygun öğrenme ortamlarında yapılandırılır. Öğrenciler, disiplinlerarası çalışmalar, araştırmalar, saha gezileri, uzman söyleşileri ve proje temelli etkinlikler yoluyla öğrenmelerini günlük yaşamla ilişkilendirir.

      Ben Dünya Vatandaşıyım dersi, öğrencilerin farklı kültürleri tanıyarak evrensel değerlere, kültürel çeşitliliğe ve küresel sorumluluklara yönelik farkındalık kazanmalarını amaçlar.

      Bu derste öğrenciler, farklı ülkeler hakkında araştırmalar yapar; geleneksel yaşam biçimleri, bayraklar, diller, kıtalar ve simgeler üzerinden dünyayı daha yakından tanıma fırsatı bulurlar. Haritalar, görsel materyaller, dijital içerikler, sınıf tartışmaları ve etkileşimli dijital çalışmalarla öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı sağlanır.

      Bu yaklaşımla öğrenciler; yalnızca bilgi edinen değil, empati kurabilen, ortak değerlerde buluşabilen ve hem yaşadığı çevreye hem de dünyaya katkı sunma bilinciyle hareket eden bireyler olarak gelişim gösterirler.

      Yaşam Becerileri dersi, yaşama hazırlayan okul felsefemizden hareketle, öğrencilerimizin okula uyum sağlamalarını, sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemeyi ve onları yalnızca bugünün değil, geleceğin yaşamına da hazırlamayı hedefler.

      Bu derste öğrenciler; değişen koşullara uyum sağlayabilen, duygularını tanıyıp yönetebilen, dayanıklı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak gelişirler. Öğrenme süreçleri; yaparak yaşayarak öğrenme, keşfetme ve eleştirel düşünme ilkeleriyle tasarlanır.

      Öz yönetim, ilişki kurma, yaratıcılık, sosyal farkındalık, uyum ve esneklik gibi temel beceriler sistemli bir şekilde ele alınır. Tüm bu kazanımlar sayesinde öğrencilerimiz, özgüveni yüksek, empati yeteneği gelişmiş, sosyal yönden güçlü ve geleceğe umutla bakan bireyler olarak gelişim yolculuklarına sağlam bir temel atarlar.

    • Sosyal Bilgiler dersimizde, öğrencilerin toplumsal, kültürel, çevresel ve bireysel farkındalıklarını geliştirmeyi ve araştırma, sorgulama ve problem çözme becerilerini desteklemeyi hedefleyen çağdaş bir öğretim yaklaşımı benimsenir. Akademik projeler kapsamında “Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar” gibi güncel temalar üzerinden yapılan araştırmalarla, çocukların yaşadıkları çevreye duyarlı bireyler olarak gelişmeleri desteklenir. 

      4. sınıf seviyesinde verilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerimizde; MEB kazanımları doğrultusunda öğrencilerimizin milli ve manevi değerleri tanımaları, “iyi insan” ve “sorumlu vatandaş” olma bilincini geliştirmeleri hedeflenir.

      Dersimizin temel amacı; öğrencilerimize sevgi, saygı, dürüstlük, adalet ve hoşgörü gibi evrensel ahlaki değerleri kazandırmaktır.

      4. sınıf seviyesinde verilen Trafik Güvenliği dersimiz; öğrencilerimizin çevrelerindeki riskleri doğru analiz etmelerini ve güvenli yaşam bilincini bir refleks haline getirmelerini hedefleyen temel bir programdır.

      Çocuklarımızın trafikteki rollerini (yaya ve yolcu olarak) kavramaları, her iki durumda da sorumlu davranmalarını sağlar. Bu derste öğrencilerimiz trafik levhalarını ve kurallarını öğrenmenin yanısıra, kuralların arkasındaki "neden" sorusuna odaklanarak, can güvenliğinin önceliğini algılarlar.

      4. sınıf seviyesinde verilen İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi; öğrencilerimizin aktif ve sorumlu birer vatandaş olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlayan temel bir derstir.

      Çocuklarımız hem kendi haklarını savunma hem de başkalarının haklarına saygı duyma bilincini edinirler. Program kapsamında, demokrasi sadece bir yönetim biçimi olarak değil, bir "birlikte yaşama kültürü" olarak ele alınır.

    • Fen okuryazarlığı, ders kitabı bilgisinin ötesinde bilimi günlük yaşamla ilişkilendirebilme becerisidir. Yaşam okulu yaklaşımımızda bilim eğitimi; yaş düzeyine uygun deneylerle merak uyandıran, keşfetmeye dayalı ve aktif katılımı esas alan bir şekilde kurgulanır. Öğrencilerimiz doğa gezileri, bahçe çalışmaları ve laboratuvar etkinlikleriyle bilimsel süreçleri bizzat deneyimler.

      1. ve 2. sınıflara yönelik Bilim Dünyasına Giriş derslerimiz, öğrencilerin doğal meraklarını bilimsel bir disiplinle buluşturan deneyim temelli bir programdır. Hedefimiz, bilgiyi pasif olarak alan değil; doğayı, olayları ve süreçleri sorgulayan “küçük bilim insanları” yetiştirmektir.

      Yaş düzeyine uygun deneylerle öğrenciler; gözlem yapma, veri toplama, neden–sonuç ilişkisi kurma, tahmin etme, ölçme ve sonuç kaydetme gibi temel bilimsel süreç becerilerini aktif şekilde geliştirir. Dersler çoğunlukla laboratuvar ortamında yürütülse de sık sık bahçeye taşınarak öğrencilerin doğayı dokunarak, keşfederek ve deneyimleyerek ekolojik farkındalık kazanmaları desteklenir.

      3. ve 4. sınıflardaki Bilim Dünyası derslerimiz, öğrencilerin bilimsel meraklarını akademik bir disiplinle buluşturdukları ileri seviye bir programdır.

      Fen bilimleri müfredatıyla eş zamanlı ilerleyen bu derslerde amaç, teorik bilgilerin deney ve gözlem yoluyla keşfedilmesini sağlamaktır.

    • Sürdürülebilir çalışmalarla çevre bilincimi geliştiriyorum.

      Okulumuzda Eko Okul Programı kapsamında öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle düzenli çalışmalar yürüterek çevre bilincini güçlendirmeye ve sürdürülebilir bir okul kültürü oluşturmaya önem veriyoruz. Her yaş seviyesinde disiplinler arası etkinlikler planlayarak çevre dostu alışkanlıkları günlük yaşantımıza entegre ediyor, topluluğumuzun aktif katılımını destekliyoruz. Uluslararası saygınlığa sahip Yeşil Bayrak Ödülü’nü 10 yıldır aralıksız alan okulumuz, çevreye duyarlı kimliğini güçlü bir şekilde ortaya koyuyor.

    • İngilizce programı, öğrencilerimizin merak eden, kendine güvenen ve kültürler arası düşünebilen bireyler olarak gelişimini desteklemek için tasarlanmıştır. Evrensel değerlere dayanan programımız, dil öğreniminin yanı sıra öğrencilerin fikirlerini ifade etme, birlikte çalışma ve yaratıcı düşünme gibi gerçek yaşam becerilerinin gelişimini hedefler.

      Okulumuzda yabancı dil öğretimi, öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) uygun şekilde, İngilizce dilinde Temel Kullanıcı (A1-A2) seviyelerine ulaştırmayı amaçlayan bir müfredatla sunulur. Yerli ve yabancı öğretmenlerinin rehberliğinde hazırlanan programımız, sınıf dışı zenginleştirilmiş etkinlikler, dünya çapında onaylanmış dijital kaynaklar, disiplinler arası projeler ve iş birlikleri sayesinde öğrencilerimizin dünyaya bakışını geliştirir.

    • Dijital Vatandaşlık ve Teknoloji Becerileri, öğrencilerimizin teknolojiyle güvenli, bilinçli ve üretken bir ilişki kurmasını amaçlayan temel programlardan oluşur. 1.-4. sınıf aralığında verilen dersler, öğrencilerimizin teknolojiyi sadece kullanan değil, ona yön veren bireyler olmalarını sağlayan, üretim odaklı ve kapsamlı dersler içerir.

      Dijital Farkındalık dersi, 1. ve 2. sınıf öğrencilerimizin farkındalık kazanarak pasif teknoloji kullanıcıları olmaktan çıkıp, teknolojiyi bir ifade ve üretim alanına çeviren dijital yaratıcılara dönüşmelerini hedefler.

      Ders kapsamında yapay zekâya temel düzeyde yer verilerek; 1. sınıfta “Yapay zekâ nedir, nasıl öğrenir?” sorularına yanıt aranır, 2. sınıfta ise makine öğrenmesi ve yapay zekânın çalışma prensiplerine yönelik farkındalık yaşa uygun etkinliklerle desteklenir.

      Dijital Üretim dersi; öğrencilerimizin teknolojiyi tasarlayan, dönüştüren ve üreten bireyler hâline gelmelerini destekleyen kapsamlı bir öğrenme sürecinden oluşur.

      Öğrencilerimiz bu derste, algoritma mantığından 3D tasarıma, oyun geliştirmeden yapay zekaya kadar dijital dünyanın içine girerler. Scratch, Kodris, Code.org, Tinkercad, Canva ve Root Robot gibi araçları kullanarak kendi oyunlarını, hikâyelerini, sunumlarını ve 3D modellerini tasarlarlar.

    • Özel Sezin Okulu ilkokulunda ölçme ve değerlendirme, öğrencilerimizin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimini çok yönlü izleyen bütüncül bir anlayışla yürütülür. Okuma, yazma, matematik ve disiplinler arası beceriler; performans görevleri, rubrikler ve gözlem çalışmalarıyla düzenli olarak takip edilir. Bu süreç, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma düzeyini görmemizi ve gelişimlerini somut verilerle desteklememizi sağlar. Öğretmenlerimiz bireysel özelliklere göre açıklayıcı geri bildirim verir; sonuçların velilerle şeffaf biçimde paylaşılması ise öğrenmenin ev ve okul arasında tutarlı şekilde sürdürülmesine katkı sağlar.
    • Günümüzde eğitim, yalnızca akademik bilgi aktarımı ile sınırlı değildir. Okulumuz, öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla desteklemeyi; onları sağlıklı, üretken ve topluma katkı sunan bireyler olarak yetiştirmeyi hedefler. Bu hedef doğrultusunda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi; öğrencilerin gelişim süreçlerini takip eder, ihtiyaçlarını belirler, yaşadıkları güçlüklerde destek olur ve okulun tüm paydaşlarıyla işbirliği içinde çalışarak önleyici, gelişimsel ve yönlendirici rehberlik hizmetleri yürütür.

      Öğrencilerin sosyal, duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla yaş gruplarına uygun olarak hazırlanan sınıf içi rehberlik etkinlikleri planlanır. Bu etkinliklerde; duygu tanıma ve ifade etme, sağlıklı iletişim kurma, empati geliştirme, çatışma çözme ve problem çözme gibi beceriler interaktif yöntemlerle ele alınır.

      Uyum programları, bireysel öğrenci görüşmeleri yıl boyunca sistemli biçimde yürütülür.

      Aile-okul işbirliğini güçlendirmek amacıyla yıl boyunca ebeveynlere yönelik bilgilendirici seminerler, gelişimsel bültenler, bireysel veli görüşmeleri ve ihtiyaçlara göre planlanan rehberlik çalışmaları yürütülmektedir.

    • Kütüphanelerimiz, okulumuzdaki araştırma ve okuma kültürünün merkezinde yer alır. Ana sınıfı–ilkokul ve ortaokul–lise kademelerine özel olarak yapılandırılmış, toplam 19.000 kaynağa sahip iki kütüphanemiz bulunmaktadır. Sezinde kütüphane çalışmaları, hem öğrencilerin öğrenme deneyimini zenginleştirmeyi hem de tüm okul topluluğunda okuma kültürünü canlı tutmayı hedefler. Fiziksel olanakları ve kütüphane sorumlularımızın çalışmalarıyla öğrencilerimizin araştırma, bilgiyi sentezleme ve etik kullanım becerileri desteklenir.

      Ana Sınıfı–İlkokul Kütüphanemiz, öğrencilerin kitaplarla sağlam bir bağ kurmasını, güvenilir bilgiye ulaşmasını ve yaşam boyu öğrenen bireyler olarak gelişmesini destekleyen bir öğrenme merkezidir.

      Okuma kültürünü, bilgi okuryazarlığını ve araştırma becerilerini güçlendirmeyi amaçlayan bir program yürütülür. Nitelikli çocuk edebiyatı eserleri, çoklu okuryazarlık yaklaşımı ve yenilikçi öğrenme ortamlarıyla kütüphanemiz; öğrencilerin merakını besleyen, sanatla iç içe zengin bir öğrenme deneyimi sunar.

      Kütüphanemizde; çoklu okuryazarlık yaklaşımı doğrultusunda, İngilizce öğretmenleri rehberliğinde haftada bir ders saati süresince “İngilizce Kitap Okuma Saatleri” gerçekleştirilir.

      Bu derslerde öğrencilerimiz:

      • Yabancı dilde kitap okuma kültürü ve alışkanlığı kazanır,
      • Nitelikli resimli kitaplar aracılığıyla kelime dağarcıklarını zenginleştirir ve sorgulama becerilerini geliştirir,
      • Kitaplar üzerinden dil ve kültürlerarası farkındalık edinir.

      Okulun yabancı dil programıyla bütünleşik yürütülen bu saatler, öğrencilerimizin kitaplar aracılığıyla doğal dil edinim süreçlerini destekler.

      Kütüphanemizde uygulanan “Kitap Arkadaşım” dersleri, öğrencilerimizin okuma kültürüyle erken ve doğru bir zeminde tanışmasını hedefleyen özel bir programdır. Bu kapsamda öğrencilerimiz, 1. sınıfın ikinci döneminden itibaren kütüphaneden ödünç kitap alma sürecine dahil olur.

      Bu derste:

      • Nitelikli resimli kitaplar aracılığıyla, Türkçe dersi üniteleriyle disiplinler arası bir bağ kurularak; okuma sevgisi, dil gelişimi ve yaratıcı düşünme becerileri desteklenir.
      • Masallar, yazar-çizer tanıma çalışmaları ve erken okuryazarlık etkinlikleri uygulanır.
      • Öğrencilerimiz; dinleme, anlama, görsel okuma, tahmin etme ve kitaplar üzerinden kendini ifade etme becerilerini geliştirir.
      • Yazar buluşmaları, yaratıcı drama ve oyun temelli çalışmalarla okuma deneyimi, yaşayan bir sürece dönüştürülür.

      Kütüphane Akademisi, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirmelerini, dijital dünyada bilinçli kullanıcı olmalarını ve güvenilir bilgiye ulaşmayı öğrenmelerini sağlayan çok yönlü bir programdır.

      Program, öğrencilerin hem akademik hem dijital yaşamlarında ihtiyaç duyacakları bilgi becerilerini sistemli biçimde kazanmalarına imkân tanır.

      Bu derste:

      • Bilgi Okuryazarlığı ve Akademik Dürüstlük: Bilgiye erişim, dijital okuryazarlık ve etik kaynak kullanımı.
      • Araştırma Süreçleri: Bilginin doğruluğu, güvenilir kaynak seçimi, veri tabanı tarama ve alıntılama gibi adımlar.
      • Disiplinler Arası Yaklaşım: Sürdürülebilirlik, kültürlerarası farkındalık ve çizgi roman okuryazarlığı temaları.
      • Proje Tabanlı Öğrenme: Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini destekleyen proje çalışmaları.
    • Beden Eğitimi ve Spor Bölümü olarak temel amacımız; öğrencilerimizin bilişsel, duyusal ve psikomotor gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla desteklemektir. Bireysel farklılıkları gözeten programımızla, öğrencilerimize "Fiziksel Okuryazarlık" bilinci kazandırmak ve sporu bir yaşam kültürü haline getirmeleri hedeflenir.

      Öğrencilerimizin jimnastik, denge, esneklik, el-göz koordinasyonu ve nesne kontrolü gibi temel motor becerileri geliştirilir.

      Grup çalışmalarıyla sosyal beceriler güçlendirilirken; yüzme, voleybol, basketbol, futbol ve raket sporlarının teknik temelleri atılır.

    • Sanat atölyeleriyle kendimi keşfediyorum.

      Özel Sezin Okulunda Görsel Sanatlar eğitimi; öğrencilerimizin sanatı sadece bir ders olarak değil, hayatı anlama ve yorumlama biçimi olarak görmelerini hedefler. Öğrenme programımız, çağdaş eğitim yaklaşımıyla uyumlu olarak; araştıran, üreten, eleştirel düşünen ve estetik algısı yüksek bireyler yetiştirmek üzerine kurgulanmıştır. Kolaj, baskı, seramik, mozaik gibi farklı tekniklerin deneyimlendiği zengin atölye ortamlarımızda; sanat tarihi, kültürlerarası etkileşim ve disiplinler arası çalışmalar, öğrenme sürecine bütünsel bir biçimde entegre edilir.

      Proje kapsamında her sınıf seviyesinde öğrencilerimiz, bir Türk ve bir yabancı sanatçıyı derinlemesine tanır. Sanatçıların eserlerini inceleyen ve bu eserlerden ilham alarak kendi özgün yorumlarını üreten öğrencilerimiz; eser okuma becerisi kazanır, sanatçı bakış açısını içselleştirir ve farklı kültürlerin sanat anlayışlarını keşfeder.

      Erken yaşta sanat farkındalığı oluşturmak amacıyla, "Müze Bilinci Çalışmaları" gerçekleştirilir. Bu süreçte öğrencilerimiz; müzenin ne olduğu, müzede nasıl davranılması gerektiği ve kültürel mirasın önemi üzerine temel kazanımlar edinerek müze okuryazarlığına ilk adımlarını atarlar.

      Sanatsal yeteneği ve ilgisi yüksek öğrencilerimizi desteklemek amacıyla, yılın belirlenen dönemlerinde veli katılımına açık "Kişisel Resim Sergileri" düzenlenir. Bu sergiler, öğrencilerimizin bireysel üretimlerinin görünür kılınmasını sağlarken; onlara özgüven kazandırır ve sanatsal kimliklerini okul topluluğuyla paylaşmaları için güçlü bir alan sunar.

      Sezin’de sanat atölyelerden taşar. Öğrencilerimizin bireysel çalışmaları, sınıf içi alanlarda ve okul koridorlarında yıl boyunca sergilenir. Bu yaşayan sergi alanları, öğrencilerimizin motivasyonunu artırırken okul genelinde ortak bir sanat kültürü solunmasını sağlar.

      İlgi ve yeteneklerini derinleştirmek isteyen öğrencilerimiz için öğle aralarında "Sanat Atölyesi" çalışmaları düzenlenir. Öğrencilerimiz bu zaman diliminde; özgün eserler üretme, farklı teknikleri deneme ve bireysel yaratıcı süreçlerini özgürce geliştirme fırsatı bulurlar.

    • Müzikle Gelişen Öğrenme Yolculuğu

      Müzik eğitimi, öğrencilerimizin müziğin evrensel diliyle  tanışmasını, ritim duygusunu geliştirmesini ve kendilerine özgü sanatsal ifade biçimlerini keşfetmesini sağlar. Öğrenme programımız; dinleyen, uygulayan, yaratan ve yorumlayan bireyler yetiştirme hedefiyle kurgulanmıştır. Derslerimizde temel müzik bilgisi, solfej, ritim atölyeleri ve enstrüman uygulamaları gibi farklı teknikler harmanlanarak zengin ve çok yönlü bir öğrenme ortamı sunulur.

      Ana sınıfından itibaren tüm kademelerde uygulanan bu projeyle, öğrencilerimiz klasik ve çağdaş dönem bestecilerini tanır, hayat hikayelerini ve eserlerini inceler.

      Öğrencilerimiz farklı müzik aletlerini, ses renklerini ve orkestradaki rollerini bu proje kapsamında interaktif şekilde öğrenirler.

      Öğrencilerimizin müziği sadece sınıfta değil, hayatın içinde de paylaşmalarını önemsiyoruz.

      Teneffüs Dinletileri
      Her seviyeden enstrüman çalan öğrencilerimizi, teneffüslerde düzenlediğimiz mini konserlerle sahnede olmaya ve arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik ediyoruz.

      Özel Gün Konserleri
      Yıl boyunca önemli gün ve haftalarda gerçekleştirdiğimiz konserlerle, öğrencilerimiz sahne heyecanını ve kolektif bir eserin parçası olma gururunu yaşarlar.

Akademik Çalışmalarımızdan Bir Seçki

Ben Dünya Vatandaşıyım
Bilim Dünyası Dersi
Masal ve Geleneksel Oyun
Yaşam Becerileri
Matematiksel Düşünme Becerileri
Kedi Müzesi
03
Tasarım ve Beceri Atölyeleri

İlgi alanlarımı keşfediyor, yeni beceriler öğreniyorum.

İlkokulda gerçekleştirdiğimiz Tasarım ve Beceri Atölyeleri (TBA) çalışmalarında öğrencilerimiz, bildikleri ya da ilk defa deneyimlemek istedikleri alanlarda beceriler edinirken ilgi ve yeteneklerini keşfetme imkanı bulurlar. Öğrencilerimiz 1. sınıftan itibaren katıldıkları TBA çalışmalarında:

  • Her dönem farklı bir ilgi ve beceri alanını deneyimlerler.
  • Müfredat ötesi bir yaklaşımla kendilerini özgürce ifade etme fırsatı bulurlar.
  • Farklı sınıflardan öğrencilerle merak ettiklerini keşfetmenin, yeni arkadaşlıklar edinmenin ve yeni şeyler denemenin keyfini yaşarlar.

Tasarım ve Beceri Atölyelerimiz dört temel başlık altında toplanır:

      1. e2 Genç Mühendisler
      2. Lego Robot Kulübü
      3. Robotik Kodlama
      4. Kodu Game Club
      5. Robotik ve Kodlama
      6. Maker ve Merak Kulübü
      7. Meraklı Çocuklar Kulübü
      8. Mind Lab Atölyesi
      9. Tinkering Atölyesi
      10. STEM Atölyesi
      11. 3D Tasarım Atölyesi
      1. Arts and Crafts Workshop
      2. Boncuk Dokuma Atölyesi
      3. Çılgın Şapkalar Atölyesi
      4. Dans Atölyesi
      5. Drama Atölyesi
      6. El Örgüleri Atölyesi
      7. Keçe Atölyesi
      8. Kıyafet Tasarlama Atölyesi
      9. Pyssla Atölyesi
      10. Punch Atölyesi
      11. Quilling Atölyesi
      12. Seramik Atölyesi
      13. Ukulele Atölyesi
      14. Yaratıcı Eller Atölyesi
         
      1. Badminton Atölyesi
      2. Basketbol Atölyesi
      3. Doğa Sporları ve Tırmanış Atölyesi
      4. Futbol Atölyesi
      5. Healthy Eating Workshop
      6. Okulda Oyun
      7. Tırmanış Atölyesi
      8. Voleybol Atölyesi
      1. Ellerimle Anlatıyorum (Türk İşaret Dili)
      2. Asian Culture Club
      3. English Film Club
      4. Art Around the World
      5. Games Around The World
      6. The Comic Factory
      7. Photonovella Club
      8. Karikatür Atölyesi
      9. World Tour Club
      10. Yaratıcı Yazarlık Atölyesi
         

Drama Takımı
Discovery Scientist
Model Uçak Kulübü
Yemek ve Pasta Kulübü
Just Dance Kulübü
Kodlama Atölyesi
Young Engineers Atölyesi
Eco Warriors Kulübü
04
Sosyal Sorumluluk

Sezinde öğrencilerimiz küçük yaştan itibaren “Geleceğe nasıl katkıda bulunabilirim?” sorusu üzerine kafa yormaya başlar ve yetişkin rolü üstlenecekleri zamanlar için önemli bir duruş kazanırlar. 

Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen ilkokul öğrencilerimiz, hayata geçirdikleri projeler ile;

  1. Ürettikleri akılcı çözümleri sürdürülebilir kılarak ve paylaşarak diğer bireylerin de çeşitli alanlarda duyarlılık geliştirmesine katkıda bulunurlar.
  2. Sosyal sorumlulukla ilgili temel kavramları özümser, sivil toplum kuruluşlarını tanır ve farklılıklarla zenginleşmeyi öğrenirler.
  3. Hem diğer canlılara hem de kendi hayatlarına dokunan projeler ile bir bütünün parçası olarak ne kadar çok şey yapabileceklerini keşfederler.

İlkokul öğrencilerimiz üç temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:

    • Öğrencilerimiz farklı kurum içi organizasyonlarda sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparlar. Okulumuzda geleneksel olarak düzenlediğimiz kermeslerde, dönem boyunca kulüp çalışmalarında ürettikleri ürünleri bağışa dönüştürerek STK’lara destek olurlar. 
    • Okul ortaklıkları kapsamında farklı yaş gruplarıyla birlikte yabancı dil, dans, resim gibi alanlarda eğitsel faaliyetlere katılan ilkokul öğrencilerimiz, okulumuzda gerçekleştirdikleri gösterileri ve beceri atölyelerini kardeş okullarımızda da uygulama ve paylaşma fırsatı bulurlar.
    • Plastik kullanımının azaltılması, elektrik ve su kullanımına dikkat edilmesi üzerine bilinçlendirme çalışmaları yapan öğrencilerimiz, aynı zamanda hayvanların korunma ve barınma ihtiyacını karşılayan çeşitli projeler de geliştirirler. Hayvan haklarını savunmayı bir yaşam felsefesi olarak benimseyerek hayvanat bahçelerine, hayvanlı sirklere ve yunus parklarına neden gidilmemesi gerektiğini vurgulayan etkinlikler düzenlerler.

Sezin Square
Bilim Haftası
05
Yönetim Kadrosu
Sevim Bakan Gülmez
Okul Müdürü
Dilek Albayrak
İdari Müdür Yardımcısı
H. Fulya Temiz
Akademik Müdür Yardımcısı
İrem Akter Kandil
İdari Müdür Yardımcısı

İdari Destek Birimleri
Hilal Bilgi
Veli İletişim Sorumlusu
meltemyuce@sezin.k12.tr
Dahili No: 214
Zekiye Meltem Yüce
Öğrenci İşleri Sorumlusu
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213

06
Sezin İlkokul Öğrencisi
  1. Öğrendiklerini günlük yaşamına entegre eder.

  2. Kendisini akademik, sosyal-duygusal ve kültürel alanlarda geliştirmeye isteklidir.

  3. Yaşadığı gezegende yalnız olmadığını bilir; küresel farkındalığa sahiptir.

  4. Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı platformlarda, Türkçe ve İngilizce olarak ifade eder.

  5. Yakın çevresine örnek olabilecek nitelikte davranışlar sergiler. 

Top